vineri, 6 iulie 2012

Este mariajul bun pentru sanatate?

In general, cercetatorii sugereaza ca da. De obicei persoanele casatorite traiesc mai mult, se ingrijesc de sanatate mai bine, au o viata sexuala normala, sunt mai putin stresate, se imbolnavesc mult mai rar de inima, diabet si depresii, comparativ cu cei care aleg sa traiasca singuri.
Lista cu beneficii in urma casatoriei este atat de lunga incat Departamentul de Sanatate al Statelor Unite a cheltuit 5 milioane de dolari pentru a promova in media alegerea acestei forme de convietuire, dupa cum arata Huffington Post.

Ceea ce este interesant e ca femeile si barbatii au parte de beneficii diferite, in ceea ce priveste sanatatea de pe urma casatoriei. Viata sexuala a unui barbat cel mai probabil se va imbunatati mai mult decat cea a femeii, in timp ce riscul unei depresii scade mai mult la femeie intr-o relatie pe termen lung.
In realitate, nici nu este nevoie sa fii casatorit cu acte in regula, este nevoie doar sa ai parte de o relatie serioasa, de lunga durata, ca sa beneficiezi de unele avantaje. Chiar si cuplurile de acelasi sex, care de cele mai multe ori nu au voie sa intocmeasca acte legale, se bucura de aceleasi beneficii ca cele heterosexuale.
"Nu cred ca este vorba de acte in sine. Este mai degraba vorba despre sprijin social si atasament reciproc", spune John Gallacher, cercetator la Universitatea de Medicina Cardiff din Tara Galilor, care a publicat recent un eseu pe aceasta tema.


Ce parere aveti?Au cercetatorii dreptate? :)



sursa: www.ziare.com

43 de comentarii:

  1. Îmi place foarte mult cum scrie roşu pe gri "niciun comentariu".

    N-ar putea rămâne aşa?
    :))

    RăspundețiȘtergere
  2. "sănătate"??
    Cu siguranţă nu mentală!
    :)))
    Poate "sănătate"de a doua zi..
    :))

    -Cine m-a pus?
    Paradoxul iubirii!:)
    :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. paradoxul iubirii e doar un aparent labirint :D

      Ștergere
    2. Aparent? Da!
      Dar la unii e consecvent!
      :)
      Acum depinde de alegere...
      :)
      Poţi alege(dacă chiar ai chef măreţ) cele mai frumoase simplităţi ale lumii, în fiecare zi, şi în fiecare etapă de viaţă, problema intervine atunci când trebuie să alegi şi omul cu care să le vezi sau simţi.Sau mă rog, să îl laşi pe el "să vină" nu să-l alegi tu!
      :) Vezi?
      Oricum o dai, totul este un paradox, o
      contrazicere sau o schim-Ba-re când nu te aştepţi... iar pentru astea:) Dumnezeu ne-a sugerat să găsim Fiinţe Pregătite. Unde noi înţelegem ca "ei" să le aibe "pe toate" uitând că "pentru" întotdeauna plăteşti un PREŢ.
      Şi tot aşa ne învârtim şi noi de secole:cine este nu are ci cine are nu este.
      :)
      :P

      Ștergere
    3. Părerea ta. A mea este că e un labirint în care viaţa te va pune neîncetat în faţa unei noi provocări unde da-ul şi nu-ul îţi vor schimba permanent o traiectorie acceptată de comun acord.
      În esenţă căsătoria este să alegi pe cineva care ulterior afli că-şi bagă ceva în fund, iar soluţia pe care o ai în faţă este aceea de a accepta şi respecta doleanţele atâta timp cât nimeni nu se răneşte metaforic sau orgolios.
      Dificultatea primordailă rămâne cum îţi poţi ÎMBOGĂŢI IUBIREA DE COMUN ACORD...ŞI SĂ-I AFLI IMPURITĂŢILE....care pot cauza pagube colaterale...
      Din păcate nu vorbim de literatură sau de timp suficient liber.
      Na că nu ţi-am mai dezvoltat paradoxul iubirii care e superb în manifestare...
      :)

      Ștergere
    4. da...ai dezvoltat foarte clar latura pragmatica a iubirii :))

      daca ceea ce-si baga sau nu cineva in fund iti afecteaza sentimentele nu are sens sa-ti pierzi timpul...dezamagirea este pana la un punct parte din iubire...dizarmonia nu...
      eu una mizez pe trainicia armoniei...toate celelalte ingrediente sunt perisabile...

      Ștergere
    5. Păi n-au nicio legătură obiceiurile sau apucăturile personale cu "sentimentul", sau cel puţin n-ar trebui să aibe! Aici suntem de comun acord!:P

      Daa.., apropo de sentiment, pe ăsta unde ar trebui să fie dus...ca să aibe mereu parte de revizie general-amplitudinală ca să iasă mereu alb, curat şi firesc şi cu "mintea"lucidă cald, proaspăt şi mereu gata să mângâie inima şi piele??
      Zi?
      Learn me!
      :)

      Ștergere
    6. dragul meu J. prea multa invatatura strica :D :)

      Ștergere
  3. Ai pus o intrebare draga mea...M-ai dat pe spate!
    Haha!!
    Sa fie bun? Depinde cand si cu cine e mariajul acesta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. bine spus...conteaza timpul,conteaza persoana...durata este doar o consecinta :)

      Ștergere
  4. http://youtu.be/8SwrzFx74IM

    după ce vedeți acest film, răspunsurile sunt mai pline!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu l-am vazut,stiu doar ca are la baza o nuvela de al carei nume nu-mi amintesc...
      o sa-l caut cu siguranta :)

      Ștergere
  5. Cercetatorii au intotdeauna dreptate. Numai ca noi avem de a face cu dreptatea lor in strambatatea noastra pe care nu avem cum mereu sa o depasim,

    RăspundețiȘtergere
  6. Cercetatorii au determinat, se pare, cf diverse surse din mass-media, si mai PRECIS, ca institutia casatoriei este cu adevarat benefica mai ales, la nivel statistic real concret semnificativ, mai mult pt sanatatea barbatilor decat pt cea a femeilor !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si cu toate astea femeile isi doresc cel mai mult casatoria :))

      Ștergere
  7. P.S. Era vorba de sanatatea generala, care o include si pe cea mintala, plus pe cea sociala, alaturi de cea "simplu" "fizica", cf definitie Sanatate OMS, (= stare de bunastare biologica, psihologica, si sociala, si nu doar absenta bolii). Desigur, in multe tari, institutia casatoriei este pozitiv corelata si cu starea buna a economiei individuale, (mai ales pt femei in acest caz, pe bune, serios, nu la misto), si nationale...cu exceptia tarilor Scandinave, unde, desi nu s-a reusit inca ff bine separarea puterii influentei bisericii asupra statului, desi se lucreaza asiduu si la asta, macar s-a reusit separarea totala a influentei casatoriei pe economie, adica aici chiar ca nu conteaza daca esti casatorit sau nu, drept care, desi casatoria intre persoane homosexuale este pe acelasi plan de drepturi legale si chiar e inclusa si ca definitie in casatoria genearala, alaturi de cea dintre persoane heterosexuale, tot nu e mai nimeni interesat sa se casatoareasca in zilele noastre, fie straight, fie gay...drept care am impresia ca ar trebui sa incep sa ma intreb daca nu e cumva cazul sa incep sa am ingrijorari in legatura cu starea sanatatii mele personale pe termen mai lung ! Noroc ca eu inca nu sunt orientat inca pe ganditul pe termen mediu si lung, ca altfel nu stiu ce m-as face cu atatea ingrijorari pe capul meu...abia am reusit sa le organizez pe astea pe termen scurt, de ex sa ma ingrijorez lunea in legatura cu diverse probleme de securitate globala, martea de securitatea regionala, prin rotatie saptamanala pe diverse regiuni de sfert de glob pamantesc, miercurea de diverse probleme legate de diplomatia internationala, joia am zi de relas, iar vinerea ma ingrijorez despre indeplinitul tuturor sarcinilor de serviciu pe care nu am avut timp sa le indeplinesc toata saptamana din cauza de atatea ingrijorari pe capul meu ! CAND sa ma mai ingrijorez si despre sanatatea mea personala, si inca si pe termen lung ? zau daca am timp ! Ca doar nu o sa o fac in week-end !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu stiu cum rezisti dragul meu Rudolph cu atatea ingrijorari pe capul tau...si mai sunt si programate :))
      cred ca ti-ai dat o sansa, totusi punad aceste ingrijorari pe termen scurt :))

      Ștergere
  8. pentru "mariaj" nu ma pronunt, pentru "miraj" votez: DA! sau ai gresit? miraj ai vrut sa zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ia sa vad...da..."mirajul mariajului" am vrut sa zic :))

      Ștergere
  9. Pe bune, ma uit ce intr-adevar harnice si bune la multi-tasking sunt persoanele de sex feminin, si ma minunez la nivel chiar usor invidios...ele par a reusi sa se si ingrijoreze si sa-si indeplineasca sarcinile de serviciu, si pe cele familiale la un nivel de SuperMan/SuperWoman, daca e sa le compar cu abilitatile mele, si inca zi dupa zi, dupa zi, uneori chiar si in week end...ma uit chiar acum la BBC, si o vad pe d-na Hillary Clinton deja plecata de la conferinta despre Libia de la Paris si ajunsa deja, si inca si pe neasteptate, in Afghanistan, unde precis va avea un week-end plin de lucru, nu doar de relaxare...si eu nici nu am apucat sa-mi beau cafeaua, ca nu sunt in stare sa si scriu aici sa si beau cafea in acelasi timp !

    RăspundețiȘtergere
  10. Bună scumpo!
    Interesant articolul,sunt de acord
    cu cercetătorii!
    Un weekend excelent îți doresc!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un w-end perfect iti doresc si eu Elena cu tot dragul :)

      Ștergere
  11. Depinde pe cine iei ! :) Dacă iei perechea potrivită, firește că mariajul e bun. Dacă nu..., ferească Dumnezeu ! Și, vorba ta, nu neapărat să iei, dar să trăiești cu cine trebuie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mare lucru sa faci alegerea potrivita :)
      cu toate astea,sunt multi cei norocosi :)

      Ștergere
  12. Total de acord ! Eu fac parte dintre aceia și cred că și soțul meu poate să spună același lucru. Aici este secretul puterii de a fi o Super-Woman, ca să-l citez pe Rudolph ! ;)

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu am fost dintotdeauna pentru "acte parafate" :)) Dar fericirea nu ti-o asigura nimeni! si faptul de a gasi partenerul ideal, este daca-mi permite o comparatie "de trei lei" ca un joc la loz ;) Important este ca daca nesansa la prima tragere este sa ai bilet "necâstigator" sa nu abandonezi speranta. La a doua, la a treia , va fi "marele premiu" :)) Te pup, sa ai un weekned minunat si nu în ultim plan - sa fii iubita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca o sansa cel putin avem cu totii de gasi persoana potrivita...nu ne ramane decat sa avem ochii deschisi si sa privim in acelasi timp in in aceeasi directie :))

      pup si eu Carmen,un w-end plin de tandrete iti doresc alaturi de Helmut pe care il salut cu tot dragul :)

      Ștergere
  14. Eu cred în relaţia de 1:1, relaţie împlinitoare şi fericită pentru ambii parteneri.
    Cred că atunci când îl ai aproape pe omul potrivit ţie, tu fiind la fel pentru el, avantajele reciproc obţinute sunt reale şi consistente şi vizează cele mai variate aspecte ale existenţei: sănătate, rezistenţă la stres, creativitate, durata vieţii şi - de ce nu? - prea-controversata fericire.
    Nu instituţia, nici hârtia - ci ei doi sunt cei care pot face asta. Sau nu.
    :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da...de foarte multe ori "hartia" mai mult strica decat ajuta...
      doar "el" si "ea" pot face sau desface pachetul frumos ambalat al casniciei...
      e greu sa mergi in tandem daca ritmurile difera :)

      Ștergere
    2. Hârtia făcută de dragul ei şi nu de dragul relaţiei, da. Însă am mari îndoieli că mai există cineva care se căsătoreşte astăzi de dragul hârtiei.
      O poate face de dragul avantajelor materiale - de acord!-, dar nu de dragul hârtiei.
      Însă, cine chiar vrea să oficializeze o relaţie care are perspective frumoase şi care s-a validat prin convieţuirea pe o perioadă oarecare, atunci e de înşeles.

      Îmi place cum ai zis de "pachetul frumos ambalat al căsniciei".

      Ștergere
    3. ma gandeam eu ca cine l-a desfacut stie despre ce vorbesc :)

      Ștergere
  15. Şi eu sunt de acord că-i bine, mai ales când are la bază "ingredientele" potrivite: iubire, prietenie, respect... Altfel...totul se transformă în prilej de K 1 pe ring. Dar unor poate le place şi varianta asta...hard! :-) Fiecare ştie mai bine în dreptul său, nu?
    Un sfârşit de săptămână frumos, dragă Pandhora!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu totii cunoastem reteta fericirii in doi dar cati dintre noi nimeresc dozarea perfecta? :))

      multumesc Alex...inca mai simt parfumul caiselor tale :)

      Ștergere
  16. Intotdeauna m-am intrebat ce metodologii folosesc grupurile de cercetatori care spun una sau alta :) Le-am pus la indoiala...uneori pe buna dreptate.

    Cat despre persoanele casatorite care, automat... "au o viata sexuala normala, sunt mai putin stresate, se imbolnavesc mult mai rar de inima, diabet si depresii, comparativ cu cei care aleg sa traiasca singuri" ...hai sa fim seriosi, nu casatoria, ci structura lor interioara si atitudinea fata ce le inconjoara le da tonus si pofta de viata.

    Nu stiu cum e sa fii casatorit, dar am cunoscut rutina, boala de inima si depresia...in afara casatoriei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. in acest caz tu te incadrezi in marja de eroare de 3% :)

      Ștergere
  17. Pe mine cercetatorii astia ma distreaza teribil. Sincera sa fiu, am avut momente in viata in care le-am invidiat pe femeile neimplicate in relatii, vazand ca nu sunt nevoite sa spele dupa altii, sa gateasca, vazand ca pot colinda lumea fara nici un fel de opreliste. Dar cel mai tare le invidiez cand sunt meciuri de fotal importante. :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mi-a placut asta cu meciurile de fotbal :))
      eu sunt norocoasa nici fostul meu sot si nici actualul meu prieten nu au fost fascinati de acest sport :)

      Ștergere
  18. Eu nu cred niciodata ce spun cercetatorii ! :))

    RăspundețiȘtergere